Algemene voorwaarden Yamu personal coaching
Artikel 1 – Begrippen
De Onderneming:
Yamu Personal Coaching, hieronder ook omschreven als Yamu
Naam ondernemer:
Len Kelambi Arachchige
Vestigingsadres ondernemer:
Nieuwgoedlaan 56
9800 Deinze
België
Nuttige gegevens ondernemer:
Telefoonnummer: +32 475 34 49 25
E-mailadres: info@yamu.be
KBO-nummer: 079023534
BTW-nummer: BE 0790.235.34
De Klant:
De persoon die op zijn/haar naam een aankoop doet en bijgevolg een Overeenkomst sluit bij de Onderneming, hetzij onder de vorm van personal coaching sessies, hetzij onder de vorm van een trainingsschema op maat.
De personal coaching sessies kunnen fysiek of online plaatsvinden, als pakket of als losstaande sessie(s).
De sessies kunnen één op één, in duo of in kleine groep doorgaan.
De Trainer/Coach:
De persoon die instaat voor het geven van de personal coaching sessies in naam van de Onderneming.
De persoon die instaat voor het opmaken van trainingsschema’s op maat in naam van de Onderneming.
De Overeenkomst:
Wanneer de Klant een lessenpakket aankoopt met (1, 2 of 3wekelijkse) sessies in samenspraak met de Onderneming komt er een Overeenkomst tot stand.
Bij deze Overeenkomst verklaart de Klant zich akkoord met de algemene voorwaarden die te vinden zijn op de website www.yamupersonalcoaching.be.
Bij aankoop van een trainingsschema komt eveneens een Overeenkomst tot stand en verklaart de Klant zich hierbij akkoord met de algemene voorwaarden die te vinden zijn op de website www.yamupersonalcoaching.be.
Artikel 2 – Toepasselijkheid
Deze voorwaarden zijn van toepassing op iedere Overeenkomst tussen de Klant en de Onderneming: hetzij voor het volgen van personal coaching sessies (trainingssessies) onder een vorm zoals hierboven beschreven , hetzij voor het aankopen van een trainingsschema (op maat) (hierna omschreven onder de overkoepelende naam: Activiteit(en)).
Ieder gebruik van de diensten van de Onderneming geschiedt geheel op eigen risico.
De Klant dient zelf vóór deelname aan een Activiteit zich ervan te vergewissen of deelname medisch verantwoord is.
Daarnaast dient de Klant verzekerd te zijn tegen ongevallen.
Indien de Onderneming het advies heeft gegeven om bij de huisarts een verwijsbrief te gaan halen voor aanvang van de Activiteit dient de Klant dit te doen.
Artikel 3 – Totstandkoming van een verkoopovereenkomst
Yamu beschrijft altijd zo volledig en nauwkeurig mogelijk wat er verkocht wordt om de Klant een zo goed mogelijke inschatting te kunnen laten maken.
Bij onduidelijkheden/vragen van de Klant kan via e-mail extra uitleg/duiding gevraagd worden aan de Onderneming.
De aankoop van een trainingsschema gebeurt door een akkoord via e-mail tussen Klant en Onderneming.
Het akkoord van de Klant via e-mail aan de Onderneming maakt de aankoop en dus de Overeenkomst definitief.
Het trainingsschema wordt pas geleverd na ontvangst van de betaling.
De prijzen voor een trainingsschema staan duidelijk vermeld op de website.
De aankoop van één of meerdere trainingssessies kan op 2 manieren tot stand komen.
Ofwel door een akkoord via e-mail tussen Klant en Onderneming.
Hierbij maakt het akkoord van de Klant via e-mail aan de Onderneming de aankoop en dus de Overeenkomst definitief.
Ofwel via goedkeuring van een offerte door de Klant.
Hierbij zal de Onderneming eerst een offerte opmaken en deze offerte per e-mail versturen naar de Klant.
Goedkeuring van de offerte door de Klant maakt de aankoop en dus de Overeenkomst definitief.
De prijzen voor de trainingssessies staan duidelijk vermeld op de website.
In geval er via een offerte en een daaropvolgende factuur gewerkt wordt, dienen de betalingsinstructies en termijnen op de factuur vermeld gerespecteerd te worden.
Artikel 4 – Uitvoering van de opdracht
Op de Onderneming rust de verplichting tot het, rekening houdend met het doel en activiteit, zo goed mogelijk begeleiden van de Klant gedurende de Activiteit.
De Onderneming voert de werkzaamheden in het kader van de opdracht uit naar beste inzicht, deskundigheid en vermogen.
Het betreft hier een inspanningsverplichting.
Dat wil zeggen dat de Onderneming niet instaat voor het succes en welslagen van de dienstverlening noch voor de mate waarin deze dienstverlening bijdraagt aan het door de Klant gestelde doel.
Artikel 5 – Locatie en tijdstip training
De Activiteiten gaan door op een onderling afgesproken locatie en tijdstip, op voorhand overeengekomen en gecommuniceerd met de Klant via e-mail, Whatsapp, smsbericht of een telefoongesprek.
Artikel 6 – Gezondheid
De Klant verklaart dat hij/zij gezond is en fysiek in staat is om de instructies van de personal trainer zonder schade voor eigen gezondheid op te volgen.
Bij twijfel verplicht de Klant zich ertoe alvorens de Overeenkomst met de Onderneming aan te gaan, een arts te raadplegen.
Gedurende de duurtijd van de overeenkomst is de Klant verplicht om blessures, pijn of vermoeidheid tijdens, voor of na de activiteit te melden.
Dit geldt ook voor veranderingen in zijn/haar lichamelijke conditie.
Artikel 7 – Ziekte of afwezigheid Klant
Indien de Klant niet kan deelnemen aan een Activiteit wegens ziekte, wordt verwacht dat de Klant dit zo spoedig mogelijk doorgeeft aan de Onderneming. Alle afspraken voor een Activiteit dienen 24 uur voor aanvang van de Activiteit te worden afgezegd, anders zullen de kosten van de diensten worden aangerekend. Indien de Klant niet kan deelnemen aan een bepaalde Activiteit op een vooraf afgesproken datum, kan de datum in samenspraak met de Onderneming worden verschoven naar een andere moment. Er vindt geen restitutie van betaling plaats indien een Activiteit wordt afgezegd door de Klant.
Artikel 8 – Ziekte of afwezigheid Trainer
Bij ziekte van de Trainer wordt aan de Klant een alternatief aangeboden of de overeenkomst wordt verlengd met het aantal weken dat de Trainer ziek is. Vakanties van de Trainer worden ruim van te voren aangekondigd. In geval van vakantie van de Trainer wordt de overeenkomst verlengd met het aantal weken dat de Trainer op vakantie is.
De Onderneming is niet gehouden aan zijn verplichtingen uit de Overeenkomst indien nakomen onmogelijk is geworden door overmacht.
De Overeenkomst zal dan worden ontbonden.
Artikel 9 – Aansprakelijkheid
Het beoefenen van sport kan risico’s met zich meebrengen.
Het volgen van een Activiteit is geheel voor eigen risico van de Klant.
De Klant is zich ervan bewust dat door de fysieke activiteit blessures/complicaties kunnen optreden zonder dat er sprake is van onrechtmatig handelen dan wel nalatigheid in hoofde van de Onderneming.
Yamu streeft ernaar dat alle informatie op de website juist, duidelijk, nauwkeurig en actueel is.
Yamu kan de website en de inhoud ten alle tijde wijzigen, aanvullen of verwijderen.
De Onderneming kan geenszins aansprakelijk worden gesteld voor schade, hetzij direct, hetzij indirect, die het gevolg is van het verkeerd gebruik van de website van de Onderneming (www.yamupersonalcoaching.be) of van de diensten of Activiteiten van de Onderneming.
Tevens is de Onderneming niet aansprakelijk voor schade die het gevolg is van door de Klant onjuiste verschafte gegevens of het niet op juiste wijze opvolgen van verstrekte adviezen.
De Onderneming en/of de dienstverlenende Trainer(s) zullen nooit gehouden zijn tot een hogere schadevergoeding dan voorzien in de door hen afgesloten aansprakelijkheidsverzekering.
Artikel 10 – Herroepingsrecht en restitutie
Na aankoop heeft de Klant 14 kalenderdagen de tijd om de aankoop/Overeenkomst te ontbinden (bedenktijd).
Als de Klant hiervan gebruik wil maken, dient de Klant dit binnen bovengenoemde termijn van 14 kalenderdagen via e-mail naar info@yamu.be te laten weten aan de Onderneming.
Vervolgens ontvangt de Klant van Yamu een bevestiging dat de Klant gebruik wil maken van het herroepingsrecht.
Op dat moment is de Overeenkomst ontbonden.
Indien bij de ontbinding reeds één of meerdere sessies hebben plaatsgevonden, zullen deze sessies wel betaald moeten worden door de Klant aan het tarief van een vrijblijvende sessie zoals vermeld op de website vermenigvuldigd met het aantal sessies die al hebben plaatsgehad in de periode tussen afsluiten en ontbinding van de Overeenkomst.
Na verloop van deze 14 kalenderdagen, is er geen ontbinding en geen restitutie van betaling meer mogelijk.
Voor de trainingsschema's geldt een uitzondering.
De trainingsschema's van Yamu worden allemaal op maat van elke specifieke Klant gemaakt.
Eens het trainingsschema door de Klant ontvangen, kan de Klant om de specifieke reden van maatwerk geen beroep meer doen op het herroepingsrecht.
Elke Activiteit kan pas doorgaan als het afgesproken bedrag is overgemaakt op de rekening van de Onderneming binnen de afgesproken betalingstermijn.
Artikel 11 – Betalingsvoorwaarden
De betaling van een trainingsschema dient te gebeuren voor aflevering van het trainingsschema.
Deze betaling kan cash of via overschrijving op het bankrekeningnummer vermeld in Artikel 1.
Bij aankoop van één of meerdere trainingssessies, wordt gewerkt met maandelijkse facturen die steeds via overschrijving betaald moeten worden op het bankrekeningnummer vermeld in Artikel 1. Elke factuur dient betaald te worden binnen de vervaltermijn die op elke factuur vermeld staat. De vervaltermijn van de factuur is 14 kalenderdagen. Als datum van betaling geldt de datum dat het bedrag op de rekening van de Onderneming verschijnt. Indien een factuur niet betaald werd, kan de Onderneming beslissen om de uitvoering van de Overeenkomst te schorsen tot de betaling vereffend is en dit zonder dat de periode van de dienstverlening zou worden verlengd met de periode van schorsing.
Het overeengekomen bedrag omvat alle kosten.
Alle prijzen zijn uitgedrukt in euro.
Op de diensten van de Onderneming geldt het btw-tarief van 21%, tenzij anders aangegeven.
Eventuele onjuistheden in de facturatie dienen door de Klant zo vlug mogelijk (binnen de 48 uur) gemeld te worden aan de Onderneming (via e-mail aan info@yamu.be) zodat het bedrag, het factuuradres of eventuele andere factuurgegevens kunnen gecorrigeerd worden.
Artikel 12 – Wijziging tarieven en voorwaarden
De Onderneming behoudt zich het recht om de tarieven en/of voorwaarden aan te passen.
De wijziging van de tarieven is voor de Klant van toepassing na afloop van zijn huidig lopende formule.
De Klant kan op dat moment beslissen om een nieuwe aankoop volgens de nieuwe tarieven en voorwaarden aan te gaan of niet.
Artikel 13 – Ontbinding
De Onderneming is gerechtigd de Overeenkomst per direct geheel of gedeeltelijk te ontbinden zonder verplichting tot schadevergoeding als de Klant niet, of slechts gedeeltelijk aan zijn verplichtingen uit de Overeenkomst voldoet.
Een tussentijdse beëindiging van de Overeenkomst door de Klant is alleen mogelijk op medische gronden met bewijs van een medische verklaring door een erkende arts of in samenspraak met de Onderneming.
Artikel 14 – Privacy
De Onderneming gedraagt zich overeenkomstig de bepalingen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming ten opzichte van de verwerking van de persoonsgegevens.
Indien de Klant zijn persoonlijke gegevens aan de Onderneming overmaakt, worden deze in het bestand van de Onderneming opgenomen en worden ze verwerkt voor het uitvoeren van de Activiteit(en), het beheer van het klantenbestand, om de klant te informeren over nieuwe producten en diensten en voor de verwezenlijking van informatie- en promotiecampagnes.
De persoonsgegevens worden niet aan derden overgemaakt, met uitzondering van de coaches of trainers die een dienstverlening uitvoeren voor de Onderneming.
Artikel 15 – Intellectuele eigendom
Door acceptatie van deze algemene voorwaarden wordt uitdrukkelijk erkend door de Klant dat alle trainingsprogramma’s, trainingsschema’s, ontwerpen, informatie, afbeeldingen en overige inhoud overgemaakt aan de Klant of beschikbaar op de website producteneigendom zijn van de Onderneming en beschermd zijn door de relevante rechten van intellectuele eigendom, waaronder doch niet beperkt tot auteursrechten, merkenrechten, databankrechten, naburige rechten, octrooien en modelrechten.
De Onderneming verleent aan de Klant een beperkt, persoonlijk, niet exclusief, niet sublicentieerbaar, niet overdraagbaar en onherroepelijk recht om de diensten en producten te gebruiken voor persoonlijke doeleinden en onder de voorwaarden, zoals in deze algemene voorwaarden gesteld.
Het is de Klant uitdrukkelijk verboden om de trainingsprogramma’s, ontwerpen, informatie, afbeeldingen en overige inhoud, opgesteld door de Onderneming, te kopiëren, te wijzigen, openbaar te maken, voor directe of indirecte commerciële doeleinden te gebruiken, tenzij dit uitdrukkelijk schriftelijk is overeengekomen tussen de Klant en de Onderneming.
Artikel 16 – Geheimhouding
Beide partijen zijn verplicht vertrouwelijke informatie, die zij voor de opdracht hebben gekregen, geheim te houden. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is aangegeven of als dit blijkt uit het soort informatie. Desbetreffende gegevens worden nooit voor commerciële doeleinden aan derden ter beschikking gesteld.
Artikel 17 – Vragen
Vragen kunnen gesteld worden door contact op te nemen via e-mail naar info@yamu.be of len@yamu.be.
Artikel 18 – Toepasselijk recht
Op elke opdracht is het Belgisch recht van toepassing.
Betwistingen vallen onder de bevoegdheid van de rechtbanken van Gent, afdeling Gent.